Communicatie & Campagne Adviseur
Periode: 2 maart 2026 t/m 31 juli 2026 (vijf maanden)
Voor deze tijdelijke opdracht zoeken wij een Communicatie & Campagne Adviseur die het communicatie- & campagneteam van Solidaridad versterkt. Je werkt mee aan het vergroten van de zichtbaarheid van Solidaridad in Nederland en Europa en draagt bij aan campagnes en fondsenwerving die gedragsverandering stimuleren.
Wat ga je doen?
- Ontwikkelen en uitvoeren van online en offline communicatie- en campagneactiviteiten, zoals Superlijst Sociaal 2026, Cycling 4 Climate en Klimmen tegen Klimaatarmoede. Je werkt hiervoor samen met interne collega’s en externe partijen zoals bureaus en leveranciers.
- Je werkt nauw samen met de online fondsenwerver en draagt bij aan proposities zoals de Koffiequiz of Shop Solidair gids. Samen met de fondsenwerver monitor en analyseer je de resultaten en vertaal je deze door naar verbeteringen.
- Coördineren, creëren en plaatsen van content op diverse kanalen. Zowel qua beeld en design als tekst en copy. Denk aan webartikelen, social media posts, nieuwsbrieven en video’s. Wij gebruiken hiervoor tools als Salesforce Marketing Cloud (nieuwsbrieven), Loomly (contentplanning) en Canva (creatie).
- Je signaleert trends en ontwikkelingen op het gebied van (duurzame) communicatie en social media en neemt deze mee in je werk.
- Je draait mee in het communicatie- & campagneteam en rapporteert aan het Hoofd Communicatie & Campagnes
Wie ben jij?
- Je hebt een afgeronde hbo- of universitaire opleiding in communicatie, marketing, media studies of een vergelijkbare richting
- Je hebt ongeveer 2–5 jaar relevante werkervaring in communicatie, online marketing, campaigning en/of fondsenwerving
- Je bent creatief, proactief en enthousiast over het werk en de missie van Solidaridad
- Je kunt complexe duurzaamheidsvraagstukken vertalen naar toegankelijke en aansprekende content
- Je schrijft foutloos en overtuigend Nederlands en kunt je goed uitdrukken in het Engels (De voertaal binnen Solidaridad Europa is Engels. De voertaal van de online content en campagnes is Nederlands.)
- Je weet hoe je socialmediaposts, nieuwsbrieven en online content maakt die engagement opleveren, zowel qua copy als design
- Je kunt goed plannen en houdt overzicht over contentplanning en uitvoering
- Je hebt ervaring met WordPress of andere CMS-systemen en basiskennis van advertisement data
- Je volgt actief trends in online media, communicatie en campaigning
- Pré: ervaring met marketing automation en customer journeys
- Pré: Je hebt ervaring met foto- en videobewerking (bijv. Adobe of Canva) of leert nieuwe tools snel
Wat bieden wij?
- Een tijdelijke en betekenisvolle opdracht waarmee je bijdraagt aan een duurzamere en eerlijkere wereld
- Een aanstelling voor de periode 2 maart 2026 t/m 31 juli 2026 (vijf maanden), voor 30 uur per week
- Een salaris passend bij ervaring (indicatief BBRA schaal 9–10)
- Een werkplek op ons lichte en inspirerende kantoor in Utrecht
- 8% vakantiegeld
- 8,3% eindejaarsuitkering (naar rato)
- Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden
- Een premievrij pensioen
Next steps
Herken jij jezelf in dit profiel? Stuur dan voor donderdag 15 januari 2026 je cv, een korte motivatie en drie voorbeelden van content die je eerder hebt gemaakt (bij voorkeur een mix van tekst en visueel) naar hr-europe@solidaridadnetwork.org, onder vermelding van “Sollicitatie: Tijdelijke Communicatie & Campagne Adviseur”.
De gesprekken vinden plaats op donderdag 22 januari 2026.
Vragen? Neem contact op met Karin Jensma, Hoofd Communicatie & Campagnes, via hr-europe@solidaridadnetwork.org of telefonisch via 030-272 03 13.
Over Solidaridad
Solidaridad is een organisatie voor internationale samenwerking met meer dan 55 jaar ervaring in het verduurzamen van internationale productieketens. Wij werken aan een wereld waarin alles wat we produceren en consumeren gebeurt in solidariteit met mens, milieu en toekomstige generaties.
We ondersteunen boeren, arbeiders, ondernemers en andere makers wereldwijd met kennis, rechten, kansen en connecties. Solidaridad is een internationale netwerkorganisatie die actief is in meer dan 40 landen en werkt aan duurzame en inclusieve ketens.
Diversiteit, gelijkwaardigheid en inclusie zijn kernwaarden binnen Solidaridad. Wij streven naar een veilige en gezonde werkomgeving waar iedereen zich gehoord, gezien en gewaardeerd voelt en zichzelf kan zijn.
Meer informatie: www.solidaridad.nl | www.solidaridadnetwork.org