• Ghanese jongeren gaan voor cacao

In West-Afrika werken 2,5 miljoen cacaoboeren keihard om aan de snelgroeiende vraag naar cacao te voldoen. Door verouderde landbouwmethoden verbouwen ze per hectare 300 tot 400 kilo cacao, slechts 30 tot 50% van de mogelijke opbrengst. De cacaoboeren leven daardoor in bittere armoede. Met het trainingsprogramma leidden we 300 Ghanese jongeren op in ondernemerschap, duurzame landbouwtechnieken, technische, financiële en sociale vaardigheden. Zij weten nu hoe ze de cacaoteelt winstgevender, duurzamer en leuker kunnen maken. Een carrière als cacaoboer? Dat zien ze wel zitten!

Lees meer over Rachel

• Eerlijk T-shirt: 100% duurzame mode kan!

Het kan: een eerlijk T-shirt. Een shirt van duurzaam katoen tegen een gangbare prijs, in elkaar gezet door arbeiders die veilig en onder gezonde omstandigheden werken tegen eerlijk loon, in fabrieken zonder kinderarbeid. ASN Bank maakte dit jaar samen met Solidaridad het Eerlijk T-shirt, de opvolger van de succesvolle Eerlijke sweater.

Lees meer over het Eerlijk T-shirt

• Gouden vrouwenpower

Het werk in goudmijnen is zwaar en gevaarlijk en goudmijnwerkers verdienen bijna niets. Vrouwen hebben vaak het slechtst betaalde werk en hebben over hun geld weinig te zeggen. Om dit te verbeteren, gaf Solidaridad Ghanese vrouwen in kleinschalige goudmijnbouw de afgelopen 3 jaar training in ondernemersvaardigheden en leiderschap voor een betere sociale positie en toekomst. Het project ronden we in juni 2017 af.

Lees meer over dit project

• Convenant Kleding en Textiel: samen staan we sterker!

Op 4 juli 2016 ondertekenden we samen met bedrijven als G-Star en C&A, brancheverenigingen, minister Ploumen en maatschappelijke organisaties het convenant Kleding en Textiel. Hiermee spraken we af dat we in productielanden als Bangladesh, India, Pakistan en Turkije discriminatie, kinderarbeid en gedwongen arbeid bestrijden. Ook zetten we ons samen in voor een leefbaar loon, gezonde en veilige arbeidsomstandigheden en minder negatieve milieu-impact.

Lees meer over het Convenant Kleding & Textiel

• Kopje koffie voor het klimaat

Ieder jaar stijgt de wereldwijde vraag naar koffie met 1,4%. Maar door klimaatverandering blijft de koffieproductie achter. Solidaridad startte daarom in 2013 met steun van de Noorse overheid (Norad) een 3-jarig programma voor klimaatvriendelijke koffieproductie in Colombia, Mexico en Peru. Dankzij goede resultaten gaat het project in 2017 verder.

Lees meer over klimaatvriendelijke koffieteelt

Steun het werk van Solidaridad

Met jouw donatie kunnen wij investeren in een duurzame wereld.

Doneer