Je hebt het vast al gehoord: Per 1 juni verdwijnt de Acceptgiro. De banken hebben besloten dan te stoppen met dit betaalmiddel omdat het gebruik ervan afneemt. Dit betekent dat alle banken na 1 juni geen Acceptgiro’s meer verwerken.

Goede doelen in Nederland hebben samengewerkt om een alternatief aan te bieden voor donateurs die het liefst via post doneren. Vanaf nu kun je daarvoor gebruik maken van Mijn eenmalige gift. Hiermee kun je, net als bij de Acceptgiro een eenmalige donatie overmaken.

Vragen?

Op deze pagina vind je enkele veel gestelde vragen over Mijn eenmalige gift. Je kunt ook meer lezen op goededoelen.nl. Mocht je toch nog vragen hebben, dan kun je altijd onze donateursservice even bellen of mailen.

Mijn Eenmalige Gift

  • 1. Ik heb nog wel een Acceptgiro thuis liggen. Tot wanneer kan ik deze opsturen?

    We adviseren deze voor 15 mei te versturen. Dan heeft de bank nog twee weken de tijd om deze te verwerken. Vanaf 1 juni verwerken de banken de Acceptgiro’s niet meer.

  • 2. Waarom accepteren jullie geen Acceptgiro’s meer?

    De banken hebben besloten dat deze betaalmethode gaat verdwijnen, omdat het gebruik afnam. We vinden dit zelf ook jammer, maar dit geldt dus voor alle instanties en hier kunnen wij helaas niets aan doen. We hebben gelukkig wel alternatieven. 

  • 3. Welke alternatieven zijn er dan?

    Uiteraard kunt u uw gift overmaken door middel van internetbankieren. Mocht u hier geen gebruik van willen maken, dan zijn er twee mogelijkheden.

    Vanaf april zullen we bij onze brieven Mijn eenmalige gift meesturen. De meeste Goede Doelen gebruiken dit als hét alternatief voor de Acceptgiro. Het werkt heel eenvoudig. Vul Mijn eenmalige gift in op dezelfde manier als de Acceptgiro. Stuur deze dan niet aan de bank, maar naar ons in de retourenvelop. De envelop ontvangt u van ons.

    Wilt u liever geen gebruik maken van Mijn eenmalige gift? Dan kunt u ook structureel donateur worden. U kunt ons dan maandelijks, per kwartaal of (half)jaarlijks steunen. Het geld wordt dan automatisch van uw rekening afgeschreven. Zo heeft u er zelf geen omkijken naar.

  • 4. Hoe werkt Mijn eenmalige gift? En wanneer wordt het geld afgeschreven?

    Mijn eenmalige gift is een eenmalige machtiging om geld af te schrijven van uw rekening. Het is dus hetzelfde als de Acceptgiro. Het bedrag zal maar één keer worden afgeschreven en niet vaker. Dit zal gebeuren rond de 12e van de maand.

  • 5. Hoe stuur ik Mijn eenmalige gift op? / Ik ben de retourenvelop kwijt:

    U kunt het ingevulde formulier opsturen in de retourenvelop. In het geval u de retourenenvelop kwijt bent, kunt u het ingevulde formulier opsturen naar het antwoordnummer van Solidaridad: 55541, 3505 WB UTRECHT. Dit is gratis en hiervoor heeft u dus geen postzegel nodig.

  • 6. Ik heb een tijdje geleden Mijn eenmalige gift opgestuurd, maar er is nog niks afgeschreven. Hoe kan dit?

    Dat zou heel goed kunnen. De verwerking duurt wat langer dan bij de Acceptgiro. Omdat er sprake is van een eenmalige machtiging, schrijven wij dit maar één keer per maand af. Rond de 12e van de maand. Mocht u toch twijfelen of iets wel goed is gegaan, dan checken we het natuurlijk graag in het systeem. Neem dan contact met ons op via ons e-mailadres schenken@solidaridad.nl of ons telefoonnummer +31 (0)30 272 0313.