Nieuwe campagne: Hoe modebewust ben jij?

15 mei 2018

Vraag jij je wel eens af waar jouw kleding vandaan komt en wie het gemaakt heeft? Onder welke omstandigheden en voor welk salaris? In samenwerking met onze partner Sympany lanceren wij vandaag onze nieuwe campagne. Hiermee duiken wij in de wereld van de textielindustrie: wat zijn de uitdagingen voor mens en milieu en hoe pakken we ze aan? En wat kun jij als consument doen om jouw kledingkast te verduurzamen? Hoe word je écht Modebewust?

Alvast benieuwd naar de vele tips & tricks om modebewust te worden? En vraag je je af hoe en waar je nu precies eerlijke kleding kunt shoppen? Check onze campagnepagina voor veel meer info!

Uitdagingen in textielsector

De wereldwijde vraag naar textiel blijft stijgen; helaas profiteren de mensen die de kleding maken vaak niet van deze groei. Ze werken regelmatig onder slechte omstandigheden en worden slecht betaald. De werkdagen zijn lang, in ruimtes die niet voldoen aan de internationale (veiligheids)standaarden. Vooral vrouwen treffen het zwaar, ze worden vaak minder betaald dan mannen en hebben weinig doorgroeimogelijkheden. Daarnaast kan de productie van textiel negatieve gevolgen hebben voor het milieu.

Campagne Solidaridad x Sympany

Samen met onze partner Sympany lanceren wij vandaag de campagne #Modebewust om aandacht te vragen naar de aanhoudende problematiek in de textielsector. Hier zetten we ook onze Eerlijke Shopper in: een tas versierd met een fraaie illustratie van Marilyn Sonneveld en gemaakt van 70% biologisch katoen en 30% gerecycled textiel. Vanaf een donatie van 20 euro ontvang je al zo’n toffe duurzame tas! Jouw donatie gaat direct naar ons textielproject in Ethiopië.

Lees meer over ons textielprogramma.